יום רביעי, 28 באוקטובר 2015

מהי הדרך הנכונה לתלות על גבס?


לוחות הגבס הפכו לברירת המחדל לצרכי בנייה קלה הכוללים בין היתר גם חיפוי קירות ותקרות. כמובן שהם לא יכלו להיות כאלה לולא כושר הנשיאה האדיר שלהם. יחד עם זאת, דבר זה נכון רק כאשר תולים על הלוחות בצורה הנכונה ביותר. מהי הדרך הנכונה לתלות על גבס? המשיכו לקרוא.

שימוש בניצבים


על מנת לתלות אלמנטים כבדים ביותר על קיר הגבס יש להשתמש בניצבים, המעוגנים לקירות ולתקרה מאחורי חיפויי הגבס. ניצבים אלו מונעים מנטל המשקל לגרום לקריסת קיר הגבס ומאפשרים תליית חפצים שבעבר היו מקשים מאוד על המבצעים בפועל כגון כיורים, מסכי טלוויזיה גדולים וכבדים ועוד. חיסרון הניצבים הוא הקיבעון שלהם. מרגע שהם מותקנים לא ניתן להזיזם ועל כן מספר האפשרויות לתלייה קטן. מסיבה זו חשוב לתכנן במדוייק את מיקומי הניצבים בטרם מתחילים פרויקט גבס זה או אחר, ולהשתמש באופציה זו רק עבור אלמנטים קבועים, כגון כיורי הרחצה שהזכרנו.

שימוש בדיבלים


דיבלים, קרויים גם מיתדים, מאפשרים תליית חפצים שונים על גבי קירות גבס מבלי להשתמש בניצבים ועל כן מאפשרים חופש פעולה נרחב יותר. ישנם מספר סוגים של דיבלים כאשר כל אחד מהם מתאים לנשיאה של מקסימום משקל שונה. דיבלים מסוג פרפר למשל, יכולים לשאת עד 5 ק"ג בלבד, דיבלי פלסטיק יכולים לשאת עד 10 ק"ג, דיבלי מתכת לחפצים עד 15 ק"ג ומיתדי שרוול ממתכת יכולים להחזיק גם עד עומס של 25 ק"ג. חשוב מאוד שלא לחרוג מהמשקל המותר ועל כן מומלץ שלא להגיע למקסימום אלא תמיד להפחית כ- 15% מהעומס, או להחליף למיתד חזק יותר.

יש לציין כי קירות בטון או בלוקים רגילים יכולים "לסבול" שימוש שאינו נכון בדיבלים ברמה גבוהה יותר מאשר קירות הגבס. מסיבה זו חשוב מאוד להשתמש בכלים הנכונים ולקדוח את הקוטר הנכון ביותר כאשר עובדים עם לוחות גבס ודיבלים. כאשר בוחרים בהתקנת ניצבים, אין צורך להשתמש בדיבלים כלל אלא אך ורק בברגים מתאימים. בעיקרון, איש הגבס אמור להנחות אתכם כיצד לתלות בעצמכם חפצים על לוחות הגבס אך אם ספק עולה בליבכם, אל תהססו להזמין שירות!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה