יום חמישי, 24 בספטמבר 2015

מהם סוגי הגבס שקיימים?


הגבס משמש את האדם לצרכיו השונים מזה אלפי שנים, כאשר הוא מצוי בשפע במרבצים שונים ברחבי הגלובוס. בסוף המאה ה- 18, לאחר גילוי הנוסחה הכימית של הגבס, החלו ללמוד כיצד לעבד אותו באופן תעשייתי עד למצב הנוכחי, בו ניתן ליהנות מיתרונותיה המופלאים של התרכובת לצרכי בנייה. כאן נגלה מהם סוגי לוחות הגבס הקיימים ומהי התאמתם לכל צורך ספציפי.
  • לוחות גבס "רגילים"
  • לוחות גבס אלו נועדו לספק מספר פונקציות לטובת עיצוב ובנייה כגון :
  • הנמכות תקרה.
  • חלוקת נפחים למחיצות פנים.
  • חיפוי קירות.
  • בנייה בגבס (בעיקר לצרכי עיצוב, מסגור טלוויזיות, קימורים, פרופילים וכו').

יש לציין כי לוחות גבס עבים יחסית, כגון אלו בעובי של 12 מ"מ, משמשים גם לתהליכי בנייה מורכבים יותר (למשל, בניית מחיצות בין חדרים).

לוחות גבס "ורודים" - לוחות אלו נועדו לספק הגנה בפרקי זמן ידועים מראש בפני התלקחות תוך עמידה בתקן הישראלי המחייב זאת (בעיקר במבני ציבור). הלוחות האיכותיים יותר עומדים בשני תווי תקן ישראליים העוסקים בעמידות ושלמות בפני אש (תקנים 931 ו- 755) ומצופים בסיבי זכוכית שמעכבים את הבערה בצורה משמעותית.

לוחות גבס "ירוקים" - לוחות אלו נועדו לשמש במקומות לחים כגון חדר הרחצה, חדר השירות והמטבח וזאת בזכות תכונת העמידות שלהם בפני לחות. חשוב מאוד לציין כי לוחות אלו אינם עמידים בפני מים במגע ישיר ועל כן יש לחפותם בקרמיקה (או חיפוי אחר עמיד במים). במקום לבנות קירות בטון להפרדת חללים (למשל, הפרדת השירותים מהמקלחת), ניתן להקים קיר גבס "ירוק" ולבצע את החלוקה במהירות ובעלויות מופחתות.

לוחות גבס נוספים


ניתן למצוא עוד מספר לוחות גבס בהתאמה מלאה לפונקציה הנדרשת :
  1. לוחות "כחולים" – בעלי פרופיל עבה של 18 מ"מ, עמידים בפני מכות וחבלות ומשמשים במקומות הומי אדם.
  2. לוחות תרמיים – לוחות גבס ש- "כולאים" בתוכם פוליסטירן מוקצף שמעניק יכולות בידוד תרמי גבוהות.
  3. לוחות אקוסטיים – מבודדים היטב מבחינה אקוסטית אודות לחומרי בידוד איכותיים המותקנים בין שני לוחות.
  4. לוחות גבס בעלי תו תקן "ירוק" – ידידותיים לסביבה, אינם פולטים חומרים מזהמים וניתנים למחזור.

כמובן שחשוב לבחור איש גבס מנוסה ובעל ניסיון על מנת שתוכלו ליהנות מהתאמה מושלמת של לוחות הגבס השונים ליעדם, כמו גם לבחור מלכתחילה נכונה מבין האפשרויות הקיימות.


[PDF]הכי חזק בגבס. - אורבונד - תעשיות גבס ומוצריו

www.orbond.co.il/images/stories/bonim/bonim.pdf
אנשי המקצוע בוחרים בגבס אורבונד. ויש להם את כל ... לאורבונד "לוחות ירוקים" המיועדים לשימוש גם בחדרים. רטובים שבהם קיים ... אורבונד - ידידותי לסביבה. גבס אורבונד הוא ... כל חומרי הבנייה המיוצרים באורבונד הם בעלי תו. 9002 ISO תקן ישראלי בפיקוח מכון התקנים הישראלי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה