יום רביעי, 28 באוקטובר 2015

לוחות גבס עמידים במים- כבר לא צריך להתפשר


ניתן להגיד כי לוחות הגבס משמשים לצרכי חיפוי, בנייה ועיצוב בכל אחד מחדרי הבית והמשרד. כיצד משפט זה מסתדר בד בבד עם העובדה כי הורגלנו לחשוב שלוחות גבס אינם מתאימים לשימוש בחדרים לחים ורטובים יתר על המידה? ובכן, בשנים האחרונות נכנסו לוחות גבס עמידים במים לתחום, וכאן נערוך עימם היכרות קצרה.

כיצד מזהים לוחות גבס עמידים במים?


ישנם סוגי רבים של לוחות גבס כאשר הצבעים השונים של הלוחות מחלקים אותם ע"פ יעוד. בדיוק כפי שלוחות גבס אדומים הינם חסיני אש, כך מסמנים גם את הלוחות שנועדו לעמוד בפני לחות ורטיבות אך בצבע הירוק. לוחות גבס ירוקים הינם לוחות שעברו טיפול מיוחד שהפך אותם לעמידים וראויים לשימוש בחדרים "רטובים". לוחות אלו עוברים תהליך ראשוני של החדרת ווקס וסיבי זכוכית לליבתם וזאת על מנת למנוע השתרשות רטיבות ולשם שיפור החוזק. בצד החיצוני של הלוחות, מתבצע תהליך של אימפרגנציה, בו חומר נוזלי מוספג לתוך הלוחות, מתייבש ואוטם אותם.

מתי נשתמש בלוחות הירוקים?


ראשית כל, כדאי מאוד לציין כי לוחות גבס ירוקים אינם עמידים למים שפוגעים בהם באופן ישיר ולאורך זמן. הם כן עמידים בפני לחות ורטיבות ועל כן ניתן להשתמש בהם בחדרי רחצה, מטבחים, חדרי שירות וכו'. על מנת להפיק מלוחות אלו את המקסימום, יש לחפות אותם בקרמיקה או חיפוי כלשהו שעמיד בפני רטיבות ישירה. השימוש הנפוץ יותר בלוחות גבס ירוקים הוא בבניית מחיצות שמשמשות חדרים רטובים. כך למשל ניתן להפריד בין השירותים לחדר הרחצה באמצעות לוחות גבס עמידים במים אשר מחופים בקרמיקה, ולא להשקיע בבניית קיר של בלוקים בהשקעה כספית גדולה יותר. במידה וחדר הרחצה שלכם מאופיין בתקרה גבוהה, תוכלו להנמיך את התקרה באמצעות שימוש בלוחות גבס ירוקים ולבצע בזכות זאת מניפולציות מאחורי החיפויים כגון הזזת נקודות חשמל, יצירת מקום חדש לגופי תאורה, הסתרת קווי צנרת שעוברים בתוך החדר ועוד.

חשוב מאוד לתכנן מראש את פרויקט הגבס שלכם בחדרים לחים. במידה ותרצו לתלות חפצים כבדים על גבי הלוחות בצורה אסתטית, תוכלו לעשות כן באמצעות מתקני תלייה ניצבים ולא לפגוע בלוחות תוך שימוש בדיבלים. אלמנט שמתאים לתלייה על גבי ניצבים מאחורי גבס ירוק הוא למשל כיור, גם אם הוא כבד ומסיבי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה