יום שלישי, 27 באוקטובר 2015

גבס חסין אש – סקירה החומר


גבס הינו אלמנט שמשמש רבות בתחום הבנייה הקלה. ניתן ליצור באמצעותו אלמנטים, לחפות קירות ותקרות ולקבל תוך זמן קצר מוצר מוגמר ומעוצב למשעי. גבס חסין אש הינו סוג של מוצר שמעניק לבעליו יתרון משמעותי נוסף, בין אם ע"פ דרישות התקנים ובין אם לצרכי יוזמה אישית. להלן סקירת החומר.

מהו גבס חסין אש?


לוחות גבס חסיני אש הינם לוחות שמגיעים בצבע אדום-ורוד ומטרתם היא להוות מחסום ברור מפני התלקחות של אש לפרקי זמן קצובים. לוחות אלו אינם שונים מבחינת צורתם מלוחות הגבס הרגילים וניתן להשתמש בהם לצרכי חיפוי ועיצוב כאוות נפשנו. אלא, שיתרונם הברור על פני הלוחות הרגילים הוא שהם אינם מתלקחים בקלות (אינם מכילים נייר) ועל כן בטיחותיים ביותר לשימוש. לוחות גבס חסיני אש מצופים בשכבת סיבי זכוכית ובחומרים מעכבי בערה וע"י קביעה של מכון התקנים, הם מחולקים לפי איכות ופרקי הזמן שהם אמורים לעמוד מול האש. הזמן המקסימאלי של ההגנה עומד כיום על שעתיים עד שעתיים וחצי בלוחות העבים והאיכותיים יותר.

מתי נשתמש בלוחות אלו?


ישנם תקנים רבים העוסקים בבטיחות של מבנים ואחד מהם קשור לבטיחות אש. בתי עסק ומבני ציבור נדרשים להוכיח כי המבנה יעיל ככל שניתן מפני שריפה, ועל כן השימוש בגבס חסין אש מהווה אופציה קוסמת שתורמת גם לעיצוב. לוחות חסיני אש משמשים לחיפוי מערכות חשמל, פתחי אוורור ויניקה, חיפוי קירות של מטבחים של מסעדות ובתי קפה ועוד. כדאי ורצוי גם ליצור פתחי שירות באמצעות לוחות גבס עמידים באש, במיוחד כאשר מדובר בחיפוי אלמנטים הנוטים להתחמם ולהתלקח. גם בבתי מגורים ומשרדים מוצאים לעיתים רבות לוחות גבס חסיני אש ללא קשר לתקן מחייב כלשהו. במקרה של שריפה לוחות אלו יעכבו את הבערה, פחות פיח ייווצר והנזק יופחת למינימום. ניתן להשתמש בלוחות גבס עמידים בפני אש לחיפוי קמינים ומערכות חימום ביתיות אחרות, חיפוי קירות המטבח ועוד.

חשוב מאוד לבחור לוח גבס חסין אש באמצעות ייעוץ מקצועי וספק בעל מוניטין. כאשר מדובר בבטיחות אין שום טעם לקחת סיכונים ועל המוצר לשרת אותנו נאמנה בשעות הקשות ביותר, של שריפה חס וחלילה ותוצאותיה ההרסניות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה