יום חמישי, 24 בספטמבר 2015

מה ניתן לעצב ולבנות בגבס?


גבס הינו המוצר האולטימטיבי לצרכי בנייה כיום. המגוון הרחב של הלוחות מאפשר לאיש הגבס להשתמש בחומר זה לטובת חיפוי ובנייה בכל אחד מחדרי המבנה, כל זאת בצורה מעוצבת, אסתטית, יוקרתית ובעלויות מופחתות מהבטון והטיח היקרים ומעלי האבק והלכלוך. מה ניתן לעצב ולבנות בגבס? להלן סקירת כל האפשרויות.

חיפוי קירות ותקרות


לוחות הגבס מונעים למעשה את הצורך בהחלקת קירות ותקרות ע"י טיח ובטון ומאפשרים חיפוי קל ומהיר ובעיצובים מרשימים. חיפוי אלמנטים אלו מציע עולם ומלואו בהזזת נקודות חשמל ותאורה מאחורי הלוחות מבלי לחצוב בקירות ולבצע שינויים מהותיים במבנה. את הקירות ניתן לחפות בלוחות חלקים ,פרופילים וקרניזים שונים. את התקרות ניתן לעצב ע"י לוחות גבס חלקים או מחוררים ובמידת הצורך להשתמש באריחים קטנים יותר על מנת ליצור פתחי שירות נסתרים.

יצירת מבנים


ניתן למצוא מספר לוחות גבס, בעובי משתנה ובעמידות כלפי גורמים פיזיקאליים בהתאם לצורך. כאשר הפרופילים דקים יחסית, ניתן לבנות באמצעותם מבנים שונים לעיצוב הבית והמשרד כגון מסגרות לטלוויזיה, דלפקים ומדפים, עיצוב סביבתן של מנורות תלייה ועוד. כל לוחות הגבס הללו ניתנים לצביעה אומנותית והאיכותיים שבהם מסוגלים לשאת על גבם משקל רב ביותר. מבנים נוספים שניתן ליצור באמצעות לוחות גבס הם מחיצות הפרדה בין חללים. בשיטה זאת כבר לא יהיה צורך  בבניית קיר בטון בין השירותים וחדר האמבטיה שהופרדו, אלא יעשה שימוש בלוחות גבס עמידים ברטיבות בחיפוי קרמיקה. דוגמא נוספת היא יצירת גומחות ושקעים למערכת קולנוע ביתית, עם לוחות גבס מבודדים מבחינה אקוסטית ליצירת הסאונד המושלם.

מתקני תלייה


כיום ניתן באמצעות טכניקות מתקדמות ליצור מתקני תלייה מובנים בתוך לוחות גבס וע"י כך לשפר פלאים את כושר הנשיאה שלהם. ידיים שאינן מיומנות או אנשי גבס שאינם בקיאים בטכנולוגיה זו יצמידו אלמנטים כבדים ישירות לקיר ויחפו את המפגע האסתטי שנוצר ע"י גבס. לעומת זאת, השיטות החדשות מאפשרות תליית חפצים כבדים ביותר ((כגון כיורים, טלוויזיות כבדות ואף כיורי מטבח!) על אלמנטים שנבנו מגבס, כמו קירות מחופים, ללא צורך בנגיעה בבטון ושיפוץ מסיבי יותר.

את כל פתרונות הגבס שתוארו ניתן לצבוע במגוון רחב ביותר של צבעים וסגנונות, לחפות במוצרים משלימים (קרמיקה למשל) וכל זאת ע"פ דרישות הלקוח.


אתרים בתחום: www.orbond.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה