יום שישי, 30 באוקטובר 2015

איך לוחות גבס יכולים לעזור לכם לשפץ את הבית בקלות


הרבה אנשים רוצים לעשות שיפוץ קל בבית, ולא מעוניינים או לא יכולים, לשלם לשיפוצניק. אם יש לכם ידיים טובות, חוש טכני, וקצת ידע בבנייה אין סיבה שלא תוכלו לערוך שיפוצים קלים בבית בעצמכם, בעזרת לוחות גבס, שיכולים לגרום לשינוי דרמטי בבית בתוך זמן קצר.

לוחות גבס במקום בלוקים


בעבר היו בלוקים, ואחר כך בלוקים של איטונג, שהם עדיין בלוקים, וכדי לשפץ היה צריך לבנות ממש, מה שלא כל אחד מסוגל לעשות. היום הטכנולוגיה מאפשרת לייצר לוחות גבס קלי משקל שניתן להציב בקלות בכל מקום שאתם רוצים בבית, כדי ליצור חלוקה חדשה של החלל וכדי ליצור בו אלמנטים שונים כמו נישות, מדפים, מזנונים ועוד. לוחות גבס עשויים מגבס שצופה בנייר קרטון משני צדדיו ויש להם יתרונות רבים של קלות משקל, ניוד פשוט, בנייה מהירה ועוד.

לעבוד עם לוחות גבס


כדאי ועדיף תמיד להיעזר באנשי מקצוע בתחום כמובן, אך העבודה עם לוחות הגבס אינה מסובכת במיוחד. אמנם, כדי לבצע את העבודות יש להרכיב קונסטרוקציות של פח מגולוון, אליהן מחברים את לוחות הגבס, אך זה נשמע יותר מסובך ממה שזה באמת. עקבו אחר סרטוני ההדרכה השונים ברחבי האינטרנט ונסו להעריך האם תוכלו לבצע זאת בעצמכם או לא.

יתרונות של גבס


בין היתרונות של הגבס, שאת חלקם כבר מנינו, נמצאת גם יכולת הבידוד שלו. בניגוד לעבר, שקירות גבס היו שם נרדף לחוסר בידוד מוחלט, הטכנולוגיה של היום הפכה את הגבס לחומר מבודד מעולה, אקוסטית ותרמית. אמנם, כדאי לדעת מה עושים ובאיזה חומרי בידוד להשתמש בנוסף לגבס, אך לוחות הגבס הן תשתית בידוד מעולה.

הכר את לוחות הגבס שלך


לפני שניגשים לבצע עבודה עם לוחות גבס כדאי להכיר מעט את ארבעת סוגי הגבס הנפוצים ביותר:
  • לוחות גבס לבנים הם הלוחות הסטנדרטיים המשמשים לעבודות הפשוטות ביותר כמו חלוקת המרחב מחדש, בניית נישות ועוד.
  • לוחות גבס ירוק הם לוחות חסיני לחות, וטובים לשימוש בחדרי רחצה, מטבחים ומקומות בהם ישנה לחות גבוהה.
  • לוחות גבס אדום הם לוחות חסיני אש ומשמשים בעיקר במקומות שיש בהם סכנת שריפה.
  • לוחות גבס מחורר, התורם לשיפור האקוסטיקה בחלל ויש לו מראה דקורטיבי מעניין.

בהצלחה!

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה